FAQ's

FREQUENTLY ASKED QUESTONS


Hieronder kan je alle antwoorden vinden op veelgestelde vragen.


Hoe vind ik de juiste schoenen?

Het vinden van de schoenen die bij je past is afhankelijk van verschillende factoren zoals de activiteit, leest en maat. Hier zijn enkele tips van experts die je verder kunnen helpen bij het vinden van de juiste schoenen:

- De juiste schoenmaat
De schoenen voor je activiteit
Ons speciale leest assortiment


Is er een matentabel?

Ja, we willen je niets sturen dat niet goed past. Je vindt onze matentabel hier en bij de maten op de productpagina. Zo vind je alle informatie om er zeker van te zijn dat ons product precies past en er geweldig uitziet.


Hoe zoek ik naar een product?

Om het je gemakkelijk te maken, bieden we veel verschillende opties om te filteren of te zoeken in onze producten. Op het bovenste niveau kun je door de categorieën bladeren en vervolgens kun je verfijnen op het producttype dat je zoekt. Je kunt ook filteren op bijvoorbeeld Activiteit en/of Kleur. Als je precies weet wat ej nodig hebt, kun je het zoekveld gebruiken: je voert in wat je zoekt om alles te vinden dat met jouw zoekopdracht te maken heeft. Als je hebt gevonden wat je zocht, klik je gewoon op "In winkelwagen" en daarna gaat je verder met winkelen of volg je de instructies op het scherm om de betalings- en aflevergegevens in te vullen.


KAN IK MEER INFORMATIE KRIJGEN OVER JULLIE PRODUCTEN?

We proberen zoveel mogelijk nuttige informatie te publiceren over al onze producten om je te helpen de artikelen te kopen die het beste bij jou passen. Op de productpagina voor ieder artikel staan de maten, een korte en een lange beschrijving, een beschrijving van de materialen, afbeeldingen, een video over het product en andere video's waarin bijvoorbeeld het materiaal wordt uitgelicht. Als je verder nog vragen hebt, neem dan contact op met de  HANWAG Klantenservice, dan doen wij ons best om je vragen zo snel en compleet mogelijk te beantwoorden.


WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN EEN HANWAG ACCOUNT

Als HANWAG lid kun je genieten van grote voordelen, zoals een sneller check out proces en een adresboek dat alle opgegeven adressen bewaard. Je hebt dan ook de optie om je bestellingen te volgen en je bestelgeschiedenis te bekijken. Ook kun je je aanmelden voor de Nieuwsbrief bij het aanmaken van een account zodat je altijd als eerste op de hoogte bent over wat wij doen.


IK HEB ZOJUIST EEN BESTELLING GEPLAATST. KAN IK DEZE NOG ANNULEREN OF WIJZIGEN?

Wanneer je bestelling is bevestigd, kun je deze op dit moment niet meer veranderen voor de verzending. Je hebt de optie om de bestelling te annuleren, maar dat moet je wel snel doen. Bel direct de HANWAG Klantenservice, dan doen zij hun best om aan je verzoek te voldoen. We kunnen echter niet beloven dat ze de bestelling kunnen annuleren als je al een e-mail hebt ontvangen waarin wordt bevestigd dat je bestelling al is verzonden.

Controleer voor extra informatie over het annuleren van je bestelling ons RetourbeleidAls je bestelling al is verzonden, moet je de bestelling aan ons retourneren.


 HOE KAN IK MIJN ADRES VERANDEREN?

Als je al een account hebt, kun je je gegevens veranderen door in te loggen op Mijn AccountDaar kies je "Adres wijzigen".


IK KAN NIET INLOGGEN OP MIJN ACCOUNT

Als je bij ons wilt winkelen of je account wilt openen, vragen wij je om in te loggen. Als je e-mailadres of wachtwoord niet wordt herkend, controleer dan of je hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruikt als wanneer je zich bij ons registreerde. Als je je wachtwoord niet meer weet, voer je je e-mailadres in bij het veld "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Wij zenden je dan een herinnering met je wachtwoord. Je kunt je wachtwoord, belangrijkste e-mailadres of een van je andere gegevens veranderen wanneer je dat wilt door in te loggen op Mijn Account. Als je nog steeds problemen hebt met inloggen of als je andere vragen hebt, neem dan contact op met de HANWAG Klantenservice.


IK HEB ALGEMENE PROBLEMEN MET DE TOEGANG TOT JULLIE WEBSITE OF MET HET KOPEN VAN PRODUCTEN

Als je algemene problemen ondervindt, raden wij je aan te controleren of je de laatste updates en patches heeft voor jouw besturingssysteem. Om uw ervaring op onze website te optimaliseren raden wij u aan om uw webbrowser regelmatig te updaten naar de laatste en nieuwste versie. 

Als je daarna nog problemen heeft bij het gebruik van onze site, kun je het beste contact opnemen met onze Klantenservice, dan helpen wij je graag. We kunnen je het beste helpen als je probeert zo veel mogelijk van de volgende gegevens door te geven:

• Je besturingssysteem (bijv. Windows XP, Mac OS 10.0),
• Internetbrowser (Internet Explorer 7, Google Chrome),
• Welke URL je probeerde te openen (bijv. http://www.google.com),
• Hoe laat het probleem zich voordeed en
• Kopieer eventuele foutmeldingen die op je scherm verschenen en plak deze in je e-mail.


IK HEB PROBLEMEN MET MIJN WINKELWAGEN

Als er artikelen uit je winkelwagen verdwijnen, kan dit komen doordat je de "terug"-knop van je internet browser gebruikt in plaats van één van de "Ga verder met winkelen..." links op de pagina van de winkelwagen te selecteren. Als je daarna nog steeds problemen ondervindt, probeer dan de cookies van je computer te verwijderen. Gewoonlijk moet je de tab "Extra" van je internet browser selecteren om de browsergegevens te wissen.


MIJN BETALING IS AFGEWEZEN

Een betaling kan om verschillende redenen worden afgewezen. Controleer de gegevens van je HANWAG-account om te zien of de gegevens van je creditcard, zoals het type creditcard, de vervaldatum, de naam en je factuuradres, overeenkomen met de gegevens waarmee de creditcard is geregistreerd. Voer de gegevens van een andere creditcard in als het probleem blijft bestaan. Neem contact op met de HAWNAG Klantenservice als het probleem blijft bestaan. Zij proberen je verder te helpen.


IK HEB EEN ARTIKEL GEZIEN DAT NIET LANGER VOORRADIG LIJKT TE ZIJN

Sommige van onze meest gewilde producten raken zeer snel uitverkocht; zorg dus dat je er snel bij bent. Sommige producten zijn echter blijvend in ons assortiment en worden vaak aangevuld. Houd de winkel in de gaten of bezoek onze Store Finder om contact op te nemen met een winkel bij jouw in de buurt.


Kunnen alle Hanwag schoenen voorzien worden van nieuwe zolen?

Ja, tot op de dag van vandaag kunnen alle Hanwag schoenen worden verzoold. Enige uitzondering hierop zijn onze Junior / Kids modellen. Meer informatie over het verzolen van je Hanwag schoenen vind je hier.


Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn Hanwag schoenen?

Breng je schoenen terug naar de Hanwag dealer waar je ze gekocht hebt. De Hanwag dealer zal het defect controleren en beslissen of het is een gerechtvaardigde klacht is. Mocht dit het geval zijn, dan zullen ze terug gaan naar Hanwag waar ze kosteloos gerepareerd worden of je ontvangt een vervangend paar.


Is het mogelijk online gekochte artikelen te retourneren in HANWAG-winkels?

Op dit moment is het niet mogelijk online gekochte artikelen in de winkels terug te brengen. Lees ons Retourbeleid voor meer informatie of bel onze HANWAG Klantenservice.


IK ONTVANG JULLIE NIEUWSBRIEVEN NIET

Als je niet regelmatig onze nieuwsbrief ontvangt, kan je interessant nieuws missen. De meest algemene reden daarvoor is dat je e-mailsoftware e-mails van ons markeert als spam en ze naar je spam-folder stuurt. Om dat te voorkomen, voegt u newsletter@hanwag.com toe aan je e-mail adresboek en dan zouden onze mails goed aan moeten komen. Als je dit hebt gedaan en toch nog steeds geen nieuwsbrief ontvangt, controleer dan of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd toen je je bij ons inschreef.

Log in op Mijn Account of neem contact op met de HANWAG Klantenservice, dan doen wij ons best om het voor je uit te zoeken.


IK KAN DE VIDEO'S NIET BEKIJKEN

Als je onze video's niet kunt bekijken, controleer dan of Adobe Flash Player 9 of hoger op je computer is geïnstalleerd. Als dit niet het geval is, klikt u hier (http://get.adobe.com/flashplayer) en volg je de instructies voor de installatie.


 IK HEB IETS GEZIEN IN EEN ADVERTENTIE, MAAR IK VIND HET NIET OP DE SITE

Voer de naam van het artikel in het zoekveld of ga naar de specifieke categorie bovenaan de homepage; je wordt dan direct naar het juiste product gebracht. Als je het niet kunt vinden of als je niet zeker weet wat je zoekt, neem dan contact op met de Klantenservice met alle gegevens die je zich kunt herinneren, dan proberen wij het voor je op te zoeken.